~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 1 januari 2011

Gott nytt år mina vänner!

Nyårsnatten drog förbi i ett enda vinddrag.
Jisses, det blev ju halv storm under natten!
Barnen somnade vid 22 och jag tillbringade resten av kvällen vid datorn.
Var faktiskt lite, om än väldigt lite, aktivitet både på facebook och familjeliv.
Det är ju platserna jag brukar ha lite koll på.

När raketerna, som jag faktiskt både kunde skymta en aning och höra lite dovt från byn, tystnat var det endast ett fruktansvärt störande element som hindrade mej från att sova.
Den starka vinden gjorde att dörren till elskåpet ute på husväggen stod slog så det rungade i sovrummet.
Så det var bara att traska ut i ovädret och försöka stänga eländet.
Efter ett misslyckat försök med silvertejp så lyckades jag med en skruvmejsel att låsa skåpet.
Skönt!

I morse var det dags för jobb och det var allmänt trevligt.
Alla var på gott humör efter en trevlig nyårsafton.
När jag kom hem var det inte mycket kvar av dagen.
Bara kvällsmat, bollibompa och nattadags för små barn.

Imorgon är det barnkalas för småttarna.
En liten kompis till de fyller 2 år.
Får väl se vad resten av barnaskaran ska fylla sin dag med.
Mamman får följa med på barnkalas och det ska bli trevligt.
Antar att där är en och annan av mina "tetantsvänner" där.:-)

"Tetanterna" är ett gäng mammor som brukar träffas på öppna förskolan med barnen och ha väldigt trevligt.
Minst lika trevligt har vi när vi, en och annan gång, träffas utan barnen.
Brukar bli en lång kväll på en av pizzeriorna i byn med timmar av snack och skratt.
Inte så ofta, men ack så roligt!


Det var allt för idag.
Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar