~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 14 januari 2011

Jag gillar fredagar!

Ja, det gör jag!
Egentligen borde jag bara gilla varannan fredag, eftersom vi jobbar varannan helg. Men, nä, jag gillar ALLA fredagar. För då är barnens skolvecka slut och de får fira helg.
Hemma hos oss får man chips eller ostbågar när det är fredagkväll. Och läsk.
Dagen till ära så smaskar denna mamman på juleskum som fanns för halva priset i affären. Kan rapportera att det smakar precis lika gott nu som i julas.:-D

Nu börjar det kännas att alla barnen inte är barn längre utan att vissa av de är tonåringar.
Fritidsgården är ju öppen på fredagkvällar och då är ju inte mammas och pappas sällskap lika intressant. Men sånt är livet och det är bara för hönsmamman att gilla läget.

HUR ska jag kunna vänja mej vid att, så småningom, inte ha alla barnen hemma och nära?
Jag skulle vilja vara en känguru med magficka där jag kunde stoppa de alla och bara ha de.;-)
Kanske inte riktigt så, men iaf nästan.
Hur mycket kan man tycka om de där små skapelserna man fått till?
Nu ska jag inte flumma omkring mer om hur fantastiskt det är med barnen, för då blir det nog en aning för djupt för en fredagkväll.

Ni får istället de vanliga dagensbilderna på en ovanligt fin syskonmatchning från molo.



Idag har jag handlat lite mat, eller ganska mycket mat som det går åt i det här hemmet.
Jag har också fikat hos min lilla mamma.
Gör ont i hjärtat nu när hon är ledsen efter att ha mist sin bror. Skulle vilja stoppa mamma också i min känguruficka.


Hoppas ni alla har en fin fredagkväll och tar hand om varandra.
Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar