~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 21 januari 2011

Utlovad bild

Nu äntligen har jag lyckats fånga iaf en tös med nyfärgat hår.
Här är resultatet efter att Michaela först klippt sej, sen fått håret blondare och rödfärgat av mej.
Vi är båda helt nöjda.




Igår var Ronnie hos frissan. Han brukar få det klippt i tuppkam, gärna med rakade mönster på sidorna. Det gjorde han även denna gång.
När vi kom hem blev jag sugen på att prova göra mönster på Emilio, som också har tuppkam.
Här ser ni resultatet på far och son.:-)
Det är alltså bara sonens streck jag åstadkommit.



Idag har jag jobbat och sen varit på citygross och månadshandlat.
Att ta hem månades mat är ett tungt arbete och idag fick Ronnie snällt följa med och hjälpa till. Ganska mysigt att ha lite tid tillsammans utan barn också, även om man bara är och handlar mat.

Den här helgen har vi besök av barnens kusin, min systerdotter.
Hon är lika gammal som Nikita och de har väldigt roligt tillsammans.
Det är så mysigt att få ha hand om den goa ungen också!

Och så är det fredagkväll och tonåringarna är på byn som vanligt...
Alicia har förstås kommit hem redan. Hon hämtas senast nio på fredagkvällar när hon är på fritidsgården.
Men Michaela är fortfarande på vift. Eller ja, på vift är väl en överdrift. Jag vet ju var hon är, men för min del hade hon hellre fått vara hemma. ;-) Åh att man måste släppa taget om sina barn! Fullständigt onödigt, det där!;-)
Allvarligt talat så är det jätteroligt att hon har vänner och är ute och har roligt, men jag kommer nog aldrig att vänja mej.
Det är tur att hon är så snäll mot sin mamma och smsar mej ibland så att jag inte får totalkolaps.

Nu är klockan 22 och lugnet lägger sej här.
Dags för nåt litet gott godis eller chips, kanske?
Får se vad det blir.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar