~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 13 januari 2011

Airhead....

Satte mej nu här och skulle skriva lite. Men det står helt stilla i mitt huvud idag.
Lägger in dagens bilder så länge så kommer jag väl på något att skriva så småningom.
Anjelin fick nya mololeggings igår.
Jag satte ihop de med jeanskjolen på bilden och en enfärgad rosa tröja. Som ni ser dög inte min matchning... Den damen har en vilja av stål och vissa strider är det inte lönt att försöka vinna. Det är ju ändå hon som ska ha kläderna på sej.
Så det blev katvigtröja, mololeggings och kjol från HM.

Lillebror är lättare att klä, även om han också har åsikter i ämnet.
Ingen av de nya tröjorna dög åt honom idag utan det skulle vara molos fotbollar. Det gör inget för de är SÅ fina. Nya jeansen från i dig denim fick han ha idag också. Himla coola!



Efter ett litet krig i hallen, där Emilio slog näsan i golvet och blodet flödade, blev det tröjbyte.
Ja blodet flödade inte så mycket, men det hamnade en droppe på tröjan och DET kunde man inte gå omkring med, tyckte Emilio.
Så då blev det en rååååsa tröja till pappans förtret. He he he ;-)
Den är iaf från tumble n dry, som tagit fram ett par rosa tröjor till killar.




Ja det var dagens utläggning om kläder.
Vissa av er som läser är intresserade och vissa andra är det förmodligen inte. Men ni får ta det ändå.;-)


Har haft Mathilda och lille Leo på besök en stund i förmiddags, medan grabbarna var på gymmet och tränade. Alltid trevligt med en pratstund.

Alicia är fortfarande sjuk, även om hon är lite bättre nu.
För att fjäska lite för henne och få henne att äta lite bättre så gjorde jag risgrynsgröt idag.
Gjorde MYCKET så att det skulle finnas i kylen i några dagar.
Hmmm matvraken har ätit nästan allt till kvällsmat. Bra att de är mätta ordentligt för natten iaf.:-) Blir att göra mera imorgon.

Nu ikväll var det dags för innebandyträning för Michaela i Klippan.
Vi har valt att köra de tre milen dit för att vi gillar den klubben bättre än vår "hemmaklubb".
När hon skulle träna var det samtidigt match för killarna i P16.
Det roliga var att det var vårt "hemmalag" som var motståndare. Spännande!

Ja mer spännande än så här har den här dagen inte varit.:-)

Funderar på om jag ska göra en vettig presentation av vart barn kommande dagar. Kanske någon som tycker att det är kul?


Åååå vad jag längtar efter våren nu! Sol, värme, grönt i naturen och blått på himlen. Vitsippor på marken och torr grus på vägen.
Ja så snabbt vänder det i tanken på mej.:-D
Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar