~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 3 januari 2011

Åååå vad det är skönt med jullov.

Ja, lov är minsann inte alls fel.
Det tycker jag iaf. Är inte helt säker på att barnaskaran håller med, faktiskt.
De börjar bli sällskapsjuka här allihop, mer eller mindre.
Men jag njuter i fulla drag av att slippa tänka på alla tider som ska passas och alla skjutsningar hit och dit.
Fast jag ska erkänna att jag saknar lite rutiner och att träffa lite folk.

Den här bloggen blir nog en aning intressantare med när vardagen kommer igång.
Just nu händer det ju nada här.:-)

Vi har inte gjort så mycket idag heller.
Det vanliga bara.
Städat kaoset, fixat middag och sånt där som hör till.
Lite för kallt för att vara ute. En liten stund fick räcka.

Ja, kylan är jag förresten trött på så det räcker!
Skulle ta stora bilen och köra en sväng nu ikväll.
När jag startade bilen lyste batterilampan. Ja, ja tänkte jag. Den startade ju iaf så jag provar att köra.
Men ack nej.
Det kändes som att köra traktor. Servon var helt borta.
Något mer är trasigt, det är helt klart.
Satte tillbaka bilen och tog den lilla istället.
Jag blir så trött på trasiga bilar!
Ronnie får kolla på det imorgon. Han har dock redan konstaterat att batteriet är sönderfruset.
För jag ringde ju honom så fort bilen var konstig. :-) Som om han kunde göra något när han var på innebandyträning med Michaela i Klippan. Typiskt mej...

Körde iaf till min kompis Karin.
Alltid kul med en massa snack och så kunde barnen leka.
Vi stannade visst en aning för länge. Min tröttmössa till son somnade innan vi hann komma iväg hemåt. Anjelin var också trött och fick ett av sina mycket vanliga utbrott. Hon skulle INTE hem för hon hade inte lekt klart.
Att Karins barn skulle gå och lägga sej var fullständigt oviktigt, tyckte hon.
Det finns temperament i henne som räcker till hela vår familj.:-)
Hem kom vi till sist iaf och nu sover de små gott.

Tonåringarna har ockuperat soffan och då hänger jag vid datorn istället.
Inte mej emot.
Då kan jag diskutera livets viktigheter med de goa pölsekäringarna i danska tråden på familjeliv.se.
Trådens tema är egentligen danska barnkläder och de gillar vi alla som hänger där.
Men eftersom flera av oss hängt där i flera år så diskteras både det ena och andra där numera.
Igår pratades det mycket bloggar eftersom vi var flera som börjat blogga nu.
Detta gjorde att min lilla lista på bloggar, som jag läser varje dag, minst tredubblades. Roligt!
Det är roligt att få inspiration nu också av att läsa andras och se hur deras bloggar ser ut.
Finns mycket roligt att lära sej om det här.

Hoppas att någon tycker att det är roligt att läsa med.;-)

Kramar Helena

3 kommentarer:

  1. Jag hittade minst 3 nya bloggar efter ert bloggsnack igår varav denna var en av dem!

    Alltid roligt med nya bloggar.

    Kram Vikkan

    SvaraRadera
  2. Och jag hittade din, Vikkan.
    Roligt att följa varandras vardag på annat sätt än i tråden.
    Du är ju inte sär så mycket heller. Än iaf.;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå hittat hit och det är jättekul med massa nya bloggar! Allt är roligt att läsa tycker jag, kul o se vad folk har för sig:)

    SvaraRadera