~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 18 januari 2011

Blandad kompott

Det är vad det blev av denna dagen.



Först personalmöte på jobbet. Det var extra trevligt eftersom vi firande en jobbkompis som fyllde år.

När jag kom hem stod det nylagad middag på bordet.

Duktig man jag har. Han kan om han vill.:-)

Medan jag var på jobbet var Anjelin på kyrkis.

Det är också en sådan där bra uppfinning för de barnen som inte är på dagis.

De får komma dit 2½ timme två dagar i veckan. Utan föräldrar och det är sååå spännande och roligt! Där leker de, pysslar och sjunger i en liten lagom grupp och två fröknar.

Barn som är fyra och fem år får gå där och vi tycker att det är en superbra övning inför skolstarten.



På eftermiddagen bestämde vi oss för att prova på barngymnastik som ska starta här i byn. Barnen ska vara mellan tre och fem år och det passar ju oss perfekt.

Våra småttar stortrivdes och gympade som bara den.

Blir till att fortsätta åka dit, märkte jag.



Nikita har hunnit spela i orkestern och Michaela har tränat innebandy ikväll också.



Nu innan de större barnen gick i säng så färgades det lite hår här också.

Michaela var och klippte sej innan idag och då måste det ju också färgas.

Snåljåpen till mamma här betalar inte folk för att göra sådant utan gör det själv.

Först blonderade vi allt och sen gjorde vi lite rött i underhåret. Det blev färg över så vi kladdade en slinga på Alicia med.:-)



Ska se om vi kan bjuda på bilder imorgon kanske.



Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar