~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 31 december 2010

Nyårsafton 2010 -- Snart börjar ett nytt år.

Ja, idag är det den sista dagen det här året.


Och som de flesta andra ska jag försöka sammanfatta det gångna året.





Hmmm har något hänt alls?:-)





Inga stora avgörande händelser i familjen har inträffat, vad jag kan minnas.


Det var en kall start på året, med en massa snö.


Aldrig har väl vinteroverallerna användts så mycket som i år.:-)





Vardagen har flutit på med jobb och skola. Aktiviter för de stora barnen, kyrkis och öppna förskolan för de små.


Michaela slutade nian i våras och tog steget upp till gymnasiet efter sommaren.


Spännande!





Lite renovering har hunnits med. Köket är nu i stort sett färdigt. Fattas lite lister bara.


Vi har fått oss ett alldeles eget sovrum utan barn i.;-) Och småttarna har fått ett rum att dela på ovanvåningen, där de större barnen också håller hus.





En ny familjemedlem har vi fått i år ju!


Vår söta lilla Grim fick vi hem i våras.


7 april är han född.


Siberian husky, samojed och gråhund är de fina raserna som finns i honom.
Så här söt var han när han kom till oss.





Hösten har varit ganska hektisk egentligen. En del sjukdomar i familjen, ny skola för Michaela och allt annat som hör till.

En fin avslutning på året blir det idag med god mat som jag och barnen nyss ätit.
Mannen i huset har oturen att jobba idag så han får fira utan oss och vi utan honom.
Baconlindad fläskfilé och potatiskaka stod på menyn idag. Mums!
Michaela håller nu på att göra bakad chokladmousse till efterrätt.
Sen väntar vi in det nya året med snacks, godis och tv.

Av det nya året förväntar jag mej inte så mycket mer än att vi får ha det så bra som vi kan.
Att vi får vara friska och att alla får göra det de trivs bäst med.

Själv ska jag fira nyårsdag på jobbet. Ska bli riktigt mysigt eftersom jag inte har jobbat sen innan jul.:-)



Önskar er alla ett gott nytt år!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar