~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 1 september 2011

Ensam hemma...

Vad konstigt det kändes.

Alla tjejerna var i skolan, Emilio på kyrkis och Ronnie på jobbet.

Och här satt jag.

Här fanns massor att göra så jag var inte sysslolös, men blev liksom inte färdig till något.

Till sist ignorerade jag städning och tvätt och gick en rask promenad i solskenet.

Det var härligt!


Efter att jag hämtat Emilio och vi hade ätit middag så gick vi ut igen.

Man får ju passa på när det är soligt och skönt.

Vi gick för att möta Anjelin när hon kom med skoltaxin.

Våra barn får åka skoltaxi till skolan och det är väldigt bra när man bor som vi gör.

Det tråkiga är att det är 800 meter till uppsamlingsplatsen och så långt vill vi inte att Anjelin ska gå hem själv så det blir ändå till att passa tiden och hämta.

Men, men. Det funkar bra ändå och det är skönt att kunna gå och möta upp henne.


Eftersom vädret var så bra idag så tog vi oss en kvällspromenad också.

Emilio var ganska motvillig till att blir fotad så det fick bli lite smygbilder.

När vi går en runda som ska vara lite kort, så brukar vi gå och plocka harsyra.

Mumsigt värre tycker både Emilio och Anjelin.

En viss liten fröken Anjelin är då inte svårfotad...





Man brukar säga att ögonen är fulla av bus och det är de även på Anjelin.

Men ser ni hur även hela ansiktet är fullt av bus trots att ögonen inte är öppna?



Buketten med harsyra användes som pålägg på mackorna till kvällsmaten.

Det är idé som Emilio kläckt och som hållt i sej länge.

Tokiga ungar!!


Kramar Helena









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar