~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 12 september 2011

En helt vanlig måndag.

Som började med en del pussel och slutade med lite pussel till.
Men i det stora hela har vi haft en ganska bra dag.

En mycket trött mamma steg upp kl 6 när klockan ringde.
Ibland är det tungt att vara mamma, konstaterade jag igår.
Vi har fått några väldigt kloka och relativt lydiga barn.
Oftast diskuterar vi oss fram till beslut som alla är nöjda med. Även om någon ibland är mindre nöjd än någon annan så brukar vi vara ganska överens utan några vildare diskussioner.
Men även våra barn måste ju ibland testa gränser och försöka få bestämma själv någon gång ibland.
Själv tycker jag att de bestämmer rätt så mycket och att vi bara föröker guida de till de bästa besluten.
Nåväl, igår utspelades flera mycket högljuda diskussioner mellan mej och en av tonåringarna.
För att göra en lång historia kort så var vi mycket oeniga och jag vet inte om vi är eniga i sakfrågan än, men inte ovänner iaf.
Livet med tonåringar är både upp och ner...

Eftersom jag alltid vill göra rätt och bara vill mina barn deras bästa så blev väl sömnen därefter inatt.
Även om jag tyckte att jag gjorde rätt så gillar jag inte när barnen är ledsna och arga.
Inte gjorde det saken bättre att Emilio börjar bli förkyld och tyckte han skulle ligga nära, nära mej och sova.
Som krydda på det hela mådde inte heller den stora tonåringen bra heller inat så det vara bara att gå upp och vara behjälplig där med.

Så, som sagt, en trött mamma var jag kl 6.
Började jobba kl 7 och undrade hur jag skulle orka dagen.
Morgonpusslet innebar att barnen fick klara sej själva i morse.
Som tur är behöver inte Michaela åka med bussen förräns kl 9 på måndagar.
Det innebär att Ronnie med nöd och näppe hinner hem och kan ta hand om Emilio.
Men det funkar iaf och det är ju inte varje dag och inte ens varje vecka.

Kvällspusslet var inte så invecklat.
Bara att två barn har vars en aktivitet i vars en ort på samma tid.
Skönt när vi är hemma båda två på kvällen så att vi kan köra vars en unge.:-)

Nu väntar lite ledighet och det är alltid trevligt.

Kramar Helena

1 kommentar:

  1. Kan säga att det går över ;) det är en tid som det är jobbigt med tonåringar, sen blir man som vänner istället ;))
    Vi har klarat av två, en som är där, en som snart är där och läääänge kvar till småkillarna blir tonåringar ;))
    Hoppas du får sova bättre inatt och piggare imorn ;)

    SvaraRadera