~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 23 september 2011

Ja då var det fredag igen..

Som vanligt rusar veckorna förbi.
Men jag tycker ändå att jag njuter av tiden och fyller den med saker jag gillar.
Tillsammans med det där tråkiga som man inte gillar men måste ändå, ni vet.
Tvätten och allt sådant.
Idag har vi städat lite och jag, Anjelin och Emilio har handlat.
Jag tycker det är mysigt att handla med de när man inte ska ha så mycket.
Det är intressant att höra deras tankar och resonemang i affären.
Fick ju ha hem de där standard helgsakerna.
Chips, läsk och tacogrejor.:-)
Tacosen kommer vi dock att äta imorgon.

Har också haft en diskussion med lilla fröken bestämd om varför hon vägrar att använda sin jacka.
Varje morgon vägrar hon jackan och jag får i stort sett tvinga henne.
Med det här kassa vädret måste hon ju ha jacka på sej.
Idag trilskades hon även i skolan och fick stanna inne på rasten för jackvägran.
Hon ser ju till att fröknarna har något att göra iaf.;-)
Så nu har vi nog löst problemet.
Jackan hon har nu är en anorak och hon vill ha en jacka som har dragkedja hela vägen.
Hon är ju en förståndig liten dam som kunde berätta att det blir lite för varmt ibland när man inte kan knäppa upp jackan.
Jackjakten har börjat och förhoppningsvis har jag hittat en lämlig skaljacka som vi snart kan få hem.

Soffan är ikväll full av Michaela och hennes kompisar.
Alicia är på fritdsgården och Nikita tittar på tv i vårt sovrum.
Småttarna somnade utmattade innan kl 20.
En mycket lugn och trevlig fredagskväll med andra ord.

I morgon ska jag jobba några timmar och det ska bli riktigt roligt.
Har ju inte jobbat på mitt jobb på över en månad.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar