~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 4 september 2011

Guds ord

Det har vi fått idag.
Så nu vet allt om syndernas förlåtelse eller hur det nu var.
Jag kan inte låta bli att undra varför det ska vara så negativt i kyrkan?
Jag tycker om postiva saker.
Fina psalmer om glädje och roligt som händer.
Om jag nu ska gilla några psalmer alltså.
Jag kan kanske uppskatta att gå i kyrkan kring jul, när det är lite mer upplyftande musik där.
Vad prästen predikar om lyssnar jag sällan på.
Jag har andra saker i mitt huvud som är betdligt intressantare att lyssna på och fundera kring.
När jag nu lyssnade tyckte jag mest det verkade som att man skulle passa sej förbaskat noga så att man verkligen skötte sej enligt guds vilja.

Nu är det inte så att jag för mitt egna höga nöjes skull har gått till kyrkan idag.
Var det någon som trodde det?
Då känner ni inte mej så väl.;-)
Alicia ska konfirmera sej till våren och ska nu gå och läsa, som det heter.
Inskrvinig lades naturligtvis i anslutning till gudstjänsten så att man inte kunde smita alls.
Lovar att jag letade kryphål en bra stund.

Men nu är det gjort.
Damen är inskriven i musikgrupp och ska vara där varje tisdag.
16 gånger ska hon gå i kyrkan fram till i maj och jag hoppas inte att hennes mamma behöver följa med varje gång.
Då finns det ju risk att ämnena i mitt huvud att fundera på tar slut så att jag måste höra prästens babbel.
Detta kan inte ske.

Hoppas ni förstår att jag skriver med glimten i ögat och dömmer ingen annan för dess tro eller åsikter.

Jobbat har jag också hunnit med idag.
Men inte så mycket mer faktiskt.
Ännu en jobbdag imorgon och sen är det minsann lite ledigt för mej.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar