~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 3 maj 2011

Tetanterna blev golvläggartanter.

Japp precis så blev det idag.

Tetanten, Emilia, hade ett golv som inte ville lägga sej på plats själv.

Hennes sambo ville inte hjälpa golvet på plats heller.

Så tetanten, Carina, och jag tog vårt gäng med barn och åkte till Emilia i morse för att lägga golvet åt henne.

Jag har lagt golv flera gånger här hemma och tycker att det är ganska kul.

Carina fick sköta sågningen för det är jag helt kass på.

Det tog några timmar men nu är golvet på plats. Nästan iaf.

En rad kvar bara, men det får mannen i det huset klara av själv.:-)


Alltså ni skulle ha sett det här.

Carina höggravid, Emilia drygt halvgravid, en hel skock ungar och jag.

Och så en hög med laminatgolv i ett rum.

Roligt hade vi och fint blev det.


What are friends for, liksom.:-)


Nikita har fortfarande ont och orkar inte hela skoldagar.

Idag åkte hon runt på de olika skolorna i kommunen med musikskolan.

Orkestrarna i de lägre åldrarna brukar göra det för att locka fler elever, antar jag.

Vid middag kom de tillbaka och då fick vi hämta hem henne.


Imorogn bitti ska de uppträda med musikalen igen, så det ska hon åka iväg på.

Får se hur länge hon stannar i skolan sen.


I övrigt har det rullat på med skola, aktiviteter och annat som vanligt.


Förresten!

Anjelin har fått inskrivningstid till skolan nu.

Vår lilla, lilla plutt ska börja i förskoleklassen till hösten.

Hur gick detta till?

När blev hon så stor?


Vad kosntigt det ska bli att bara ha Emilio hemma då.

Och han ska ju börja kyrkis så två förmiddagar i veckan är det tomt på barn i det här hemmet.

DET kommer att bli väldigt konstigt!


Nu ska jag passa på att hänga lite tvätt och sen titta om det går något bra på tvn.


Kramar Helena

3 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det var en syn att se er lägga golv idag =)
    Stackars Nikita som har så ont, jag vet precis hur hon har det med värken och hur påfrestande det är. Finns det ingenting som hjälper henne; massage, värktabletter, motion?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha.. Jag ser synen framför mig! Härligt med så fina vänner! Carina har ju bara världens finaste mage!..
    Stackars, sötaste N att hon ska behöva ha så ont.. Hoppas att värmen och vila kanske kan lindra det lite, nu i sommar, så hon får en paus.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kristina: Det finns inget precis som vi vet som hjälper N. Värme lindrar en del. Alltså varm dusch eller vetekudde.
    Massage är omöjligt eftersom man inte får röra hennes ben...

    Monica: JA Carina är superfin med den goa magen!

    Kramar till er båda

    SvaraRadera