~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 5 maj 2011

Bara döda fiskar följer med strömmen....

Hörde dessa ord i en låt på spotify idag och tyckte de var riktigt bra.

Jag är ganska dålig på att följa strömmen och har alltid varit.

Gillar inte att göra som alla andra och att vara som alla andra.

Men jag vill inte heller gå emot strömmen bara för att.

Det är en balansgång, det som mycket annat.
Sorgligt ofta kan man se människor som glömmer känna efter vad de verkligen vill utan de bara hetsar efter att nå upp till samhällets och omgivningens krav och önskningar.

Det viktigaste är att man följer sitt hjärta.

Att stanna upp och känna efter.

Att ta en liten funderare på om jag verkligen vill det här.

Om man gör det lite då och då.

Då slipper man nog att bli en dö´fisk.



Det var dagens djupa tanke.;-)



Igår hade vi besök av Mathilda och Linus.

Deras barn Nelly och Leo var såklart också med.

Här fastnade våra småtjejer på bild.

Rätt så söta va?

Idag har allt bara rullat på som det brukar.


Bortsett från att Anjelin fick stanna hemma från kyrkis för att hon kräktes inatt.


Blev inget mer av det, så det var nog bara något knas.


Nikita har varit hemma hela veckan eftersom hon har så ont i sina ben.


Får se om hon går iväg till skolan imorgon.



Imorgon ska bilen packas med loppisgrejor igen.


På lördag hålls barnloppisen här i byn och vi hoppas på en massa besökare.



NU ska jag passa på att leta upp kudden och samla krafter inför morgondagen.



Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar