~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 1 maj 2011

En härlig valborgshelg



Det har vi haft!

Vi körde iväg vid middagstid i fredags.

30 mil norrut drog vi tillsammans.

Ett helt gäng som såg fram emot en helg att umgås och att ha roligt på.

Och det har vi.

Vi har ätit och druckit gott.

Skrattat så tårarna sprutat. (Ja vi funkar så både jag och mamma.)

Snarkat har vissa så att vissa andra försvann, trodde vi.

JA jösses vilken soppa det kan bli med tolv! personer i en stuga.

Men en rolig soppa.

Vädret har varit ok, men kallt.


Sammanfattningsvis har det varit en helt lyckad helg.


Och som vanligt bjuder jag er på lite bilder.



Det här gänget hade vi med oss.


Gamla kvarnstenar pryder gången till stugan.

De bara står där och inbjuder till att fota.



En bamsestor trädrot fanns att klättra i.

Stugan ligger i en sorts hembygspark och där finns en massa fina ställen att utforska.


Grilla gillar vi!

Här är hela gänget samlat för middag bestående av hemgjorda hamburgare.

Smaskens!


Hembygdsföreningen har varje år ett toppenfint valborgsfirande med brasa, musikkår och en massa annat som tillhör.


Sockervadd tex.



Valborgsmässoafton avslutas alltid med ett fyrverkeri.


Supernice!



På söndagsförmiddagen var det dags att åka hemåt igen.


Alla var nöjda och glada.


Och ärligt talat så är hemma bäst.


Även om det är mysigt att komma iväg lite ibland.:-)



Kramar Helena







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar