~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 30 maj 2011

Det finns så mycket att glädjas åt!

Idag har jag haft en dag att bara göra inget på.

Åh vad alla borde ha sådana dagar i sitt liv.

För mej är det tvunget annars orkar jag inte.

Då blir det som när mattan drogs undan för mej.


Solen skiner idag och det är ganska varmt.

Dörren har kunnat stå öppen och barnen har nöjt lekt hela dagen utomhus.

Hällt vatten i flaskor och hällt ut det igen.
Och så hoppat på studsmattan.


Jag har strosat omkring i hemmet och tvättat lite tvätt, fixat med lite disk och sådant där som måste göras.

Det är så skönt att kunna fixa med allt det där i lugn och ro.

Att kunna ta en paus i solen emellanåt.

Eller bara sätta sej lite vid datorn och ta ett par ord med någon vän som råkar vara där samtidigt.


Så idag har jag samlat energi och glatt mej åt de sköna sakerna i livet.


Och vet ni vad som är bra?

Att jag nästan kan ha en sådan dag till imorgon.

Och nästa dag med.


Livet är rätt bra ändå.:-)


Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar