~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 8 maj 2011

Helgen i sammanfattning

Fredagskvällen ägnades åt att köra ner loppisgrejor till lokalen, ställa i ordning borden och vara där så att de andra säljarna också fick upp sitt.

Resten av kvällen gick åt till att ta hand om en kräkande Nikita.

När hon slutade tog Alicia vid och fortsatte hela natten.

Behöver jag berätta att jag var trött efter en sömnlös natt?

Kl 8 på lördagen var det dags att infinna sej i lokalen igen, för vidare förberedelser inför öppning.


Loppisen var inte jättevälbesökt men ändå ok.

Lite pengar i kassan blev det och det gillas.


På eftermiddagen var det Michaelas och Ronnies tur för magsjuka.

Innan dess hann jag och Michaela en sväng till Väla för att köpa en ny mobil till mej.

Den gamla havererade i fredags.


När jag trodde att jag skulle sätta mej i soffan och njuta av lördagskvällen fick Nikita näsblod.

Igen. Hon har haft det mycket hela veckan och på lördagskvällen höll det på mer eller mindre hela tiden. Hon klagade också på huvudvärk.

Även det har hon haft hela veckan.

Ringde till sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle åka till akuten.

Så det gjorde vi ju.


Väl där så fick jag nog höra hela samlingen av idiotförklarande kommentarer.

I undertonerna kunde jag också läsa in hela registret av fördomar och förebråelser.


Summa sumarum av besöket?

Nikita är spänd i hela kroppen och det borde jag väl fatta?

Att värken beror på det.


Ge henne lite massage!


Tycker det är lite konstigt att inte läkarna i Lund kommit på detta? Eller?


Jag var MYCKET arg när jag körde hem

Både för att de betedde sej så dumt där inne.

Men också för att vi blev skickade dit i onödan, uppenbarligen.


Ja, ja Nikita fnissar idag åt hur arg jag var igår och är glad att hon slapp nålstick.

De tyckte hon skulle kollas när vi nu var där, men hon ville inte så då slapp hon.

Konstigt ställe det där...


Jag tog sovmorgon i morse och har sen strosat omkring i "pyjamasen".

Tvättat, fixat i köket och sånt där annat smått.


Ikväll inleds helgens jobbdygn som jag skjutit lite på.

Skulle ju ha jobbat fredag till lördag egentligen.


Hoppas veckan blir lugnare än denna helgen och att jag slipper magsjukan.


Kramar Helena

3 kommentarer:

  1. Jisses vilken helg du haft-styrkekram. Förstår att du är/var förbannad på akuten...man åker ju för att man behöver hjälp och är orolig-inte för att störa i onödan. Jag måste säga att jag är supernöjd med hur Österrike tar hand om sina medborgare-de ger sig inte förräns de har en diagnos (eller uteslutit det mesta). Man får undersökningar, röntgen you name it. Tryggt! Alla åker direkt till sjukhuset och ingen idiotförklarar en..här i Sverige ska man både vara sjuk och kunna försvara sig..så trist attityd..Hoppas ni alla mår bättre och framförallt N. Kram

    SvaraRadera
  2. Men jisses vilken helg! Allt på en och samma gång..
    Stackars, lilla N! Kan verkligen inte förstå att utbildad personal kan behandla er (och många fler) så illa.

    Håller alla tummar och tår att veckan blir liiite lugnare för er alla!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mia och Monica: Tack för era kommentarer. Har förstått att de är bra i Österike på att ta hand om sjuka och behövande. Måste ändå säga att de allra flesta gånger har vi också blivit väl omhändertagna på sjukhuset. Och vi har ju varit där en del, om man säger så.
    Hoppas också på lite lugn nu.:-)

    Kramar

    SvaraRadera