~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 15 maj 2011

Idas konfirmation

Igår var det dags för de stora tjejernas kompis, Ida, att bli konfirmerad.

Hon hade bjudit hela vår familj. Det var gulligt, tycker jag.

Att hålla de två små ganstrarna lugna i kyrkan var en utmaning i sej.

Men det gick ganska bra ändå.



Lyckades fånga tre av barnen på en bild.

Bra jobbat!


Det är verkligen fint vid Prästsjön!

Lilla Anjelin stannade snällt och tittade på vattnet bara.


Men eftersom inte alla i skaran gjorde det så var de snart nere vid vattnet.

Turligt nog ramlade ingen av de i.

Emilio var bara tvungen att kasta lite sten och se när det plaskade.



Efter en trevlig tillställning hemma hos Ida gav vi oss hastigt hemåt.
Ett åskväder kom dundrades och vi hade glömt dra ut sladdarna till modem och datorer.
Vi bor ju mitt i ett åskstråk och är vi inte noga med att dra ut sladdar så går något sönder när det åskar.

Åskrädd som jag är så släppte jag av Ronnie hemma och körde ner till Coop för att köpa godis.
Bra ursäkt för att slippa vara hemma medans det åskade.
Så där satt vi på parkeringen, jag och barnen.
Regnet öste ner och det blixtrade och knallade.
Ganska snart kunde vi köra hem igen.

Kvällen tillbringade jag i soffan tillsammans med Alicia och Mathilda.
Vi var ju tvugna att heja fram Saade och Sverige i Eurovision!
Trea blev Sveriges placering och det får vi ju vara mycket nöjda med.
Småttarna och Nelly var mer intresserade av godiset än musiken.
Till sist somnade de dock, lagom speedade av allt socker.

Nu har vi tittat på reprisen av alla låtarna.
Ja, jag vet. Ganska festivalnördiga.:-)

Dags att ta tag i dagen här.

Hoppas blogger ska funka bättre nu!

Kramar Helena







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar