~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 11 maj 2011

Gårdagen var händelserik.

Igår var det mycket att stå i.

På förmiddagen var jag på jobbet på möte.

Eftermiddagen tillbringade vi på idrottsplatsen för att kolla in vad som hände på Fritidshemmens dag.

Vi har inga barn på fritids men hade ändå anledning att vara där lite.

Michaela hade blivit tillfrågad av fritidsgården om hon ville vara med och ställa ut sin a-traktor.

För er som inte känner till den här byhålan eller gör det men ändå inte har uppfattat detta så kan jag berätta att det finns ett helt gäng av a-traktorer och epa-traktorer rullandes i byn.

Om man kör förbi fritidsgården de kvällar där är öppet kan man se de uppradade.

Himla roligt tycker jag att det är att detta motorintresse tagits upp igen.

Och det har växt supersnabbt!

När Michaela fick sin traktor för två år sen var de kanske fyra stycken i byn.

Nu är de många fler.

En rolig detalj är att det numera finns TRE tjejer som har a-traktor här.

Iaf hade allihop fått en inbjudan om att vara med.


Tyvärr kom bara två av byns alla a-traktorer till utställningen.

Michaelas är ju den blå och finaste.:-)

Tonåringarna lät barnen provsitta och klättra bäst de ville och alla barnen var SÅ nöjda.

Dessutom brassade de på med musik på hög volym så att denna mamman fick raggarkänsla ordentligt.


Dagens andra höjdpunkt var en studsmatta.

Lyckan var och är total!

Jag har vägrat och vägrat men nu fick de en studsmatta och då fick vi ju såklart tacka och ta emot.

Oj vad de har hoppat idag!

Himlans bra barnvakt den där studsmattan.

De har tillbringat massor av tid i den idag och somnade gott ikväll.


Kanske ska testa den jag med en dag?;-)


Kramar Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar