~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 1 januari 2012

Det nya året 2012.

Det inledde vi med soffmys i massor.
Ösregn ute och ingen vill bli blöt så vi stannade inne hela dagen.
Middagen ordnades lätt med hjälp av rester från gårdagens goda middag.
Så slappt värre har det varit idag.

Mamman i huset är dock rejält rastlös och ganska trött på sina barn.
Ta det rätt, som vanligt.;-)
Ska nog kunna ta mej en liten paus snart då mannens frivecka närmar sej med stormsteg.
Bara en natts jobb kvar.
HÄRLIGT!

Så vad har vi för planer för det nya året då?

Min allra första plan är att vrålanvända mitt gångband, som jag ska få imorgon.
Behöver få lite rätt på musklerna här.

Sen väntar en 15-årsdag och konfirmation i vår.
En 18-årsdag har vi också att vänta.
Med den dagen kommer väl förmodligen en strävan för ett körkort.
Och iom detta körkort och den kommande 15-årsdagen kommer det nog att strävas för ett traktorkort också.
Och då blir det ägarbyte på trallen, antar jag.;-)

Michaela planerar en resa till Spanien i sommar med paradorkestern.
Spännande!
Men, som vanligt, jobbigt för mamman...

Till hösten börjar Nikita i högstadiet.
Man gör ju det i sexan här.
Helt tokigt men tyvärr är det ju inget vi föräldrar får bestämma något om, trots att vi högljutt försökt.

Min förhoppning är att vi under året också får rätt på barnens olika åkommor så att de får må bra allihop.
Ja det hoppas jag ju att jag och Ronnie också får, såklart.

I övrigt har jag inga planer eller önskningar eller så.
Bara att vi får ha det bra och allt sådant.

Vad har ni för önskningar och förhoppningar inför det nya året?

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar