~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 10 januari 2012

Skoldax igen.

Men inte blev det mycket skola för det.
Anjelin och Nikita är hemma med feber och huvudvärk.
Ont i halsen verkar de också ha...
Så istället för att skicka de till skolan i morse fick jag ställa klockan för att ringa taxi och skola för att sjukanmäla de.
Men vi har varit förskonade hittills i vinter så jag klagar inte.
Michaela har glatt varit i skolan iaf och det är ju hon som brukar vara hemma mest.
Alicia är förkyld men gick iväg ändå.
Emilio verkar pigg än så länge.

Igår var han hos doktorn i Helsingborg.
Han brukar gå på kontroller där för sin astma och sina allergier.
Astman har blivit jättemycket bättre.
Från att ha medicinerat med en till tre mediciner om dagen alltid till att vara helt medicinfri är helt fantastiskt.
Vi har dock alla tre medicinerna hemma för om han blir förkyld kommer astman lätt tillbaka.
Allergin har också varit stabil så nu är det dax att provocera.
Vi börjar med mjölk.
Spännande men lite läskigt.
Denna veckan får han bregott på mackan istället för mjölkfritt margarin och än har han inte reagerat.
Tänk om vi kan återgå till vanlig kost med honom...
Han har ju varit allergisk sen han var drygt ett år.

Annars har dagen här varit lugn.
Jag var på jobbet några timmar på möte i förmiddags.
Resten av dagen har gått till lite tvätt och ganska mycket soffmys.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar