~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 21 oktober 2011

Ronnie 40 år!

JA herre jösses vi börjar bli gamla!
Eller kanske inte?
Jag nojar iaf lite över att inte vara nåt på 30 år längre utan att fylla 40.
Men det är ju ett par år tills dess, så jag får väl ta och njuta av ungdomen lite till.;-)

Idag är det iaf min kära mans födelsedag och det har krävts en hel del smusslande för att få till hans födelsedagspresent.:-)

För att ni ska förstå måste jag berätta att vi inte brukar ge varandra presenter speciellt ofta. Inte vid födelsedagar och vid jul heller.
Men nu ville jag ge Ronnie en kaffemaskin för han har velat ha det ett tag men vi har inte köpt någon.
Det bör också tilläggas att vi har totalt gemensam ekenomi vilket innebär ett gemensamt konto för alla våra pengar och då också full insyn och kontroll på våra pengar för båda.
Inte för att Ronnie brukar ha koll eller titta var pengarna blir av, men för att han inte skulle se mitt inköp av kaffemaskin så har jag i två månader smusslat undan pengar till detta.
Ett litet göre men jag lyckades.:-)
Så igår när jag, som vanligt den 20nde, åkte på månadshandling skulle jag då också försöka ta mej till netonnet och inhandla maskinen.
Här får ni en omständighet till då.
Jag hade tittat ut den här maskinen sen länge, men när jag väl fått ihop pengarna var de slut på netonnet, där de är billigast.
Lite panik fick jag och började googla.
Hittade lite olika alternativ, men det är baske mej en djungel!
Men iaf så hade de nu fått i de igen så jag kunde åka dit och köpa en.
Krånglet tog då inte slut där heller.:-D
Jag fick inte in maskinen i skuffen på bilen så jag fick sätta den i framsätet.
I baksätet hade jag ju placerat alla åtta matkassarna ju.
Ni har sett en liten Kia picanto va?
En sådan har vi och den är LITEN.:-)
Så..
Hur skulle jag nu få hem den här lådan utan att han skulle se vad jag köpt?
Jag löste det genom att ringa Alicia för att hela tiden få rapport om var i huset han befann sej och när han vände ryggen till smet jag in på gården och lastade över kaffemaskinen i den andra bilen.
Sen snabbt fram till ytterdörren och lasta av varorna.
Oskyldig som ett vitt litet lamm.
Jag klarade det!:-D
Tur att Ronnie sen skulle iväg en sväng så att vi kunde plocka in lådan och slå inden och gömma den.

Jösses vilket meck!
Men det var det väl värt.
När han fick frukost och skönsång i sängen i morse var fullständigt överraskad över presenten.
Och glad.:-)

Så idag har det firats hela dagen.
Middag med Linus och Mathilda som fortfarande inte fått sin bebis.
Sen smörgåstårta med mina föräldrar och Ronnies syskons mamma.
Supermysigt!!

Dagen har avslutats med att hämta barn på disco och fritidsgård.
Nu är det bara tvätten kvar.

Glömde förresten berätta om morgonens äventyr!!
Vi vaknade kl 5 i morse av hunden skällde som en tok!
Han gör det iblnad när det springer något djur förbi eller så, men det här var något annat.
Han bara skällde och skällde.
Till sist gick Ronnie ut och kollade.
Då smet mina föräldrar iväg från gården.
De hade varit och hissat en flagga i flaggstången här.
Ett roligt påhitt men de hade inte räknat med vakthunden.:-)

Hoppas ni också har haft en bra dag!

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar