~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 4 oktober 2011

Jag gillar mitt jobb!

Idag är jag tillbaka på mitt jobb, på riktigt.
Gästspelade lite här förra lördagkvällen ju men det räknas inte.
Annars är det två månader sen jag var här.
Och jag måste säga att utmaningar och nya erfarenheter är jättebra och nyttigt.
Alla borde flytta runt lite för att få lite nytt tänk och miljöombyte.
För om inte annat så upptäcker man då, eller jag gjorde det iaf, hur mycket man gillar det man har.
Ja inte för att jag längtade härifrån innan. Absolut inte.
Men det ÄR nyttigt att se lite annat och få lite distans till sin egen verklighet.

Men åh vad det är skönt att vara tillbaka på det gamla vanliga jobbet med de gamla vanliga tiderna!

Dagen hemma har mest varit lugn.
Så lugn den kan vara med den där busiga fyraåringen.
Han som alltid varit så himla lugn och lätthanterlig, hittar nu på allsköns bus och tokigheter.
Tur att han går på kyrkis lite så att han får något annat att tänka på ibland.:-)

Just nu är det annars mycket planering och tankar i huvudet.
Nikita och Anjelin fyller år här i slutet av veckan.
Jobbhelg och lite innebandy ska också få plats.
Nästa vecka ska Nikita göra den där muskelbiopsin i Lund och jag vet inte om hon eller jag är mest nervös...
Inte fick jag mycket ut av att ringa dit och fråga lite heller.
Ville veta om vi ska sova över tex.
Vi har ju fått en tid på onsdagen men biopsin är på torsdagen.
Svaret på den frågan var svävande som en luftballong.
-Man brukar inte sova över, men de kanske har tänkt att ni ska det. Ni kan ju själv bestämma, bara vi vet. Iaf får ni ju reda på det när ni kommer hit.

Ja det är ju så dax..
Man kanske vill förbereda sitt barn lite?
Och så kanske man vill ha med sej lite saker?

Nåväl.
Jag och Nikita har diskuterat saken och hon vill sova över. Så jag ska ringa igen och se om vi kan bestämma det.
Jag tror att de kan vara bra att vara där med alla miljoner frågor som det barnet kan ha.:-)

Ska försöka att inte grubbla så mycket på det där. Det är ju ett tag till. Men fy attan för när barnen ska sövas. Jag får ångest så det räcker och blir över!
Bäst jag tänker på något annat ett tag till!

Imorgon ska iaf jag och Michaela till väla.
Funderar på en liten tur till Annacill också, bara för att det är mysigt.
Ska bli kul med en eftermiddag med Michaela med. Hon är alltid rtrevligt sällskap.
Eller iaf för det mesta.;-)

Jag planerar med att börja fota lite mer igen. Har legat lite lågt med det där.
Har inte riktigt orkat.
Men nu är jag lite sugen igen.

Får väl se vad som hinns med framöver.
Ta hand om er mina vänner.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar