~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 15 oktober 2011

Oboy, vilket vackert väder.

Solen skiner idaaaag!

Eller ja, inte nu precis, men den gjorde det iaf.:-)

Idag har det varit en sådan där skön lördag då vi har kunnat göra lite som vi vill.
Inga större måsten.
Och så en stor fin sol på himlen som gör att livet känns mycket lättare.
Jag började dagen med en rask promenad tillsammans med Alicia.
Kallt som attan men så himla skönt!
Efter frukost och en dusch så var jag redo att dra igång dagen.

Här skulle städas lite inför Nikitas tjejkväll, men det sköt vi upp lite.
Alicia, jag och Michaela drog istället ner till byn och tittade på Alicias skolkompisar som spelade innebandy.
Tidigare spelade även Alicia i det här laget men av lite olika anledningar valde vi ju att flytta henne till Åby IBK i Klippan.
Efter dagens studiebesök är jag fortfarande lika nöjd över det valet.
Men det var roligt att se hur tjejerna hade utvecklats.
Efter matchen gick Alicia till en kompis.
Jag och Michaela stannade och tittade på en match till.
Härligt att kunna vara lite spontan ibland och bara göra som man vill tillsammans med de stora tjejerna.

När vi kom hem så låg de två soffpotatisarna, Nikita och Julia, kvar i soffan och tittade på tv.
Där hade de legat sen igårkväll.
Men vi fick lite fart på de med till sist.:-)

När det väl blev kväll så hade vi hunnit städa lite, fixat tacos till tjejgänget och lite annat plock.
Jag och Emilio gick en sväng i skogen också i det fina vädret.
Man måste ju faktiskt ta vara på solen när den visar sej.

Nu är det fullt ös på fem elvaåringar i vardagsrummet.
Nikita är så glad, så glad och tycker det här är toppen.
Och hon är SÅ väl värd det!

Michaela har puttrat iväg med trallen och är på fest hos en kompis.
Alicia sover över hos kompisen hon gick till innan.
Lilla fröken duracell är kvar hos farmor.
Nu saknar jag henne rejält! Har inte träffat henne sen i onsdags ju.:-(
Lillebrollan han snarkar gott i min säng.:-)

Ledig helg är så skönt!!

Och vet ni vad det bästa är?
Att morgondagen är lika ledig.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar