~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 28 oktober 2011

Att åka på salg.

Det är en upplevelse utan dess like.
Helt galet är det, men roligt.

Igårkväll kom fyra tjejer hit och sov över.
Kl 2.50 ringde klockan och jag var allt annat än pigg.
Men när man ska något roligt är det alltid lättare att gå upp.
De andra tjejerna och jag gjorde oss i ordning och packade in oss i bilarna.
3.50 hämtades Anna-Ida, 4.05 var det Monicas tur.
4.30 träffade vi hallandstjejerna inne i Helsingborg för lite omplacering i bilarna.
4.50 tog vi färjan över till Helsingör.
Sen följde en galen och tokig bilfärd som ledde oss till Holbaeck och småfolks lagersalg.
I beckmörkret satt vi oss tillrätta i den redan befintliga lilla kön utanför lagerlokalen.
2½ timme innan öppning.
Ibland undrar man vad man håller på med...
Till sist slog klockan 9 och vi fick rusa in i den välfyllda lokalen.
I dörröppningen blir man tilldelad en säck och sen är det bara att stoppa på sej av de fina kläderna.
Sen ägnas många timmar åt att sortera ut godbitar, kolla runt igen efter fina kläder, prata skit med trevliga vänner och rota runt lite till.
Långt om länge köar man ut ur kaoset och ger sej hemåt med sina fina fynd.

Ja ungefär så ser en salgdag ut för er som inte varit med.
Ja, jag vet att det låter galet, men det är så fantastiskt roligt!

Väl hemma väntade två små goa ungar på att få mysa och titta på idol.
Den ena somnade innan det började och den andra strax efter.:-)
Soffan var full med tonåringar som tittade på film.
Trevligt med fullt hus och skönt att vara hemma.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar