~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 19 oktober 2011

En matkasse

Det är vad som upptar mina funderingar ikväll.
Imorgon är det åter dax för månadshandling och det är så skönt att få påfyllt med mat och allt.
Men det är ett tungt jobb att bära hem allt till den här familjen.
Idag fick jag ett mejl om att citygross ska börja med matkasse.
Det innebär att man för 599 kr får, hemkört till dörren, fem middagar i veckan för fyra personer.
Oftast är vi inte fler än så hemma på dagen så det hade ju räckt. Och om inte annat så får vi komplettera med matrester eller annat om det behövs.
Jag tycker det verkar finnas många fördelar med detta systemet.
Det blir fisk, kött, färs, chark och kyckling varje vecka med färska grönsaker och annat till.
Man får färdiga recept att följa och slipper således fundera på vad man ska äta.
Maten kommer hem till dörren.
Månadshandlingen blir inte så tung.
Några nackdelar har jag inte direkt hittat än.

Om vi ska prova detta gör vi nog det varannan vecka så att man kan äta andra rätter den andra veckan.

Tål verkligen att funderas på detta!
Är riktigt dugen på lite variation på maten här framför allt.

Är det någon av er som provat något liknande och har någon åsikt?

Har fyllt dagen med öppna förskolan, möte på jobbet och lite träff med Anna-Ida och Teolin.
Och så väntar och väntar och väntar vi på Mathildas och Linus lilla bebis som bara envisas med att inte födas. Den verkar trivas bra där inne i den fina magen.
En vecka över tiden är det nu och verkligen dax för vräkning!!:-)

Håller tummarna för att den kommer imorgon.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar