~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 23 december 2011

Nu är snart bara tomten vaken...

Mamman börjar bli klar för dagen.
Den har varit lång men vi har hunnit mycket.
Vi började med att äta frukost hos min farmor i Helsingborg.
Även Morfar Lars fanns där och hälsade på.
När vi ätit massor (eller iaf de andra;-)) så körde vi vidare till Väla.
När vi kom dit var där ganska lugnt men jisses vad folk set kom dit sen!
Vi tog Morfar Lars med oss till Väla och småttarna tyckte det var toppen att hålla honom i handen när vi skulle ta oss igenom butikerna.
Ett tag...
Sen gick de bananas som vanligt.
Men vi härdade ut genom att bjuda de på McDonalds och turas om att uträtta ärenden.;-)

När vi kände oss väldigt klara med Väla skickades de flesta hem medan jag, Michaela och Alicia tog oss vidare till Familia och citygross.
Jag behövde ett par saker som jag inte hittat på väla och så glömdes det en del på citygross när vi var där häromdagen, så det fick vi åtgärda nu.
Trodde aldrig vi skulle komma därifrån eftersom halva byn var där.
Många att hälsa på och ta några ord med...

Väl igenom citygross insåg vi att vi var tvugna att köra även till Coop hemma i byn.
Saftsåsen var slut på citygross och det måste man ju ha till gröten.
Så kl 18.15 var vi äntligen hemma och jag är SÅ trött i fötterna!

Men inte blev det viloläge för det, inte.
Då var det dags att ta tag i julmaten.:-)
Vi ska ju fira här hemma så det var bara att sätta igång.
Ronnie hade iaf börjat med köttbullarna när vi kom hem och det var ju toppen!
Nu känner jag mej väldigt färdig med denna dagen och ska snart natta mej.

Imorgon återstår att baka bröd, koka ägg och griljera skinkan.
Det fixar jag lätt.:-)

Kramar Helena

1 kommentar:

  1. Fullfart, precis som vanligt! ;-)

    Tänkte bara passa på att önska dig och din familj en riktigt god jul!

    SvaraRadera