~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 13 december 2011

Inte så arg längre.

När jag funderat ett tag på den där skvallerhistorian blev den ganska fånig.
Man kan ju undra hur folk tänker ändå?


Här ser ni Kungskolans Luciagäng. Alicia står längst fram till vänster på bilden.


Idag är det Lucia och morgonen började tiiidigt!
Alicia skulle vara i skolan kl 7 för att hon är med i skolans Luciatåg.
Denna trötta mamman fick faktiskt i linserna i nästan sovande ögon och kunde se vägen ner till byn.
Det trodde jag knappt.:-)
Väl hemma igen passade jag på att stoppa huvudet på kudden ett tag till.
Anjelin är sjuk så hon missade att se Luciatåget i sin skola. Synd!
Men nu ikväll åkte vi allihop för att se Alicia och hennes kompisar.
Det var väldigt fint och stämningsfullt.

Idag har jag också konstaterat att Luciadagen är en av de få dagar jag tycker att det är synd att inte ha barn på dagis.
Våra barn har ju aldrig gått med i ett luciatåg förrän de kommer upp i trean i skolan.
Jo de äldre barnen gjorde det som små på öppna förskolan, vill jag minnas.
Men de har inget sådant nu.

Nåväl vårt val har ju större fördelar än den här nackdelen.
Men iaf...
Tänkte en stund att jag kunde klä de till Luica och tomte eller något ändå idag, men jag hade visst ingen tomtedräkt.
Luciasärkar har jag nog i alla storlekar men det märks att jag bara har en son.;)

Nu är det lugnt i huset och alla barn sover.
Mamman ska snart också nattas.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar