~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 10 december 2011

En dag full av mycket.

Full aktvitet från början till slut.
Morgonen började tidigt med att Alicia skulle lussa med samling kl 6.30.
Eftersom jag har en sådan genomsnäll man fick jag ligga kvar med trynet i kudden medans han körde henne till byn.
Fast lite berodde det nog på att han skulle vidare till gymet.;-)
Förstår ni irritationen på tonåringen när ingen var där för att lyssna när det beställda luciatåget dök upp?
Tänk er 12st 14 och 15-åringar kl 6.30 en lördagmorgon utan påstått uppdrag.
Ja jisses!
Turligt nog bjöd en av de engagerade vuxna på frukost på hela gänget.
Så början på dagen var nog helt ok iaf.

Själv låg jag kvar i sängen länge och det är så skönt att bara ligga där och slappa.
Små prata med barnen och surfa lite på mobilen.

Efter en tidig middag ägnade vi oss åt seriösa aktviteter.
Hör och häpna..
Vi var i kyrkan.
Avslutning för kyrkans barngrupper med ett julspel som Nikita var delaktig i var anledningen.
Tur att vi inte behövde vara där så länge för vi har en son med myror i brallan.
Efteråt bjöds det på fika i församlingshemmet och det var trevligt.

Efter en tur inom coop för inköp av lördagsgodis styrde vi kosan hemåt.
Barnen landade i soffan och föräldrarna vid sina datorer.

Jag fick för mej att gå ut på youtube för att lyssna på lite låtar av Mikael Wiehe eftersom det var hans låtar som skulle sjungas i kvällens avsnitt av "så mycket bättre".
Åh vad mycket bra musik det finns!
Och youtube är ju underbart!
Allt är så lättillgängligt och jag bara snurrade mej bort.
Tankekedjan blev lång.
Började på Wiehe och Afzelius....
... fortsatte mot Dia Psalma...
...vidare förbi Green Day...
... Offspring...
...Blink 182 och Sum 41...
...lite Blur och annat smått och gott.
Halle jisses så mycket bra det finns!
Detta var ju bara en bråkdel.

När det så var dags att titta på programmet blev det mycket bra att lyssna på igen.
Gillade när Jason "Timbuktu" framförde "flickan och kråkan" tex.
Även Lena Phs version av "vem i hela världen kan man lita på" var fyndigt framförd.
Detta är låtar jag har lyssnat på sen jag var liten och de betyder mycket för mej.

Ja som jag skrivit innan är musik viktigt för mej.
Jag lyssnar en massa olika musik och tycker om väldigt olika artister och stilar.
Så det är väl därför youtube och nu spotify är sådana skatter som man kan ägna mycket tid åt.
Efter kvällens musikaliska äventyr har jag iaf bestämt mej för att göra en egen spotifylista att lyssna på.
Just nu lyssnar jag oftast på tjejernas listor och de är helt ok de med.
De är ju lite hjärntvättade sen innan födseln när det gäller musik.;-)
Men jag måste fylla en med ovan nämnda favoriter och lite andra godbitar.

Nu sover alla barnen och lugnet har lagt sej här.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar