~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 15 december 2011

Hur gör man?

Vi turas ju om att jobba och lämnar sällan barnen.
Imorgon har det upstått en ovan situation och jag vet inte hur jag ska göra riktigt.
Jag har ett ganska viktigt möte på jobbet och det var tänkt att barnen skulle vara hos en kompis under tiden.
Ronnie jobbar hela dagen imorgon och de ska iväg så han kan inte hjälpa till.
Mötet är uppskjutet en gång för att mina barn var sjuka och därför kan vi inte skjuta på det igen.
Nu är Anjelin sjuk och har inte varit i skolan på hela veckan.
Visst borde jag utan dåligt samvete kunna vara hemma med henne imorgon och skippa mötet?
Varför har jag då dåligt samvete?
Jag kan inte lämna barnen till kompisen eftersom då smittas ju hennes barn.
Någon utan barn som kan passa finns inte.
Kan man tvingas till jobbet när man inte har barnvakt till ett sjukt barn?

Ja ja det ordnar sej väl.
Jag får ringa till chefen imorgon och tala om läget.
Känns bara ruttet när det var vab sist också och jag nästan aldrig vabbar.

Jag har iaf haft en toppendag med Mathilda och lilla Tindra.
Vi har varit på Gekås och nu är alla julklappar inhandlade.
Eller, ja, någon detalj finns kvar att fixa, men jag vet exakt vad och hur.
Så läget är under kontroll.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar