~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 25 december 2011

Nöjd med årets jul!

Ja vilken härlig julafton vi hade igår!


Gästerna verkade nöjda och det var vi med.


Helt slut i hela kroppen var jag igårkväll men det var det värt.




Tomten kom på besök med fina julklappar till alla.


I vår familj ger vi inte för mycket pengar och fokus ligger alltid på att barnen ska få.


Något litet till de vuxna men ändå med måtta även till barnen.


Det känns toppenbra!


Jag fick två jättefina vaser av mina föräldrar, fina ljuslyktor av min syster och salt och pepparkvarnar av kära mannen.




Båda de små barnen tror på tomten och har inte med ett ord antytt att det var någon annan än den riktiga tomten som var på besök igår.


Härligt!




Alla barnen fick fina presenter som de blev glada för.


Av oss fick de stora tjejerna ett xbox kinect och de blev superglada.


Det spelades både igårkväll och idag.


Det är roligt att se att de blev så glada trots att de "bara" fick det enda paketet.


Ja det fick ju lite annat av de andra, men ändå.




Småttarna fick pippihuset och pippiskeppet och tillbehör till det.


Ni ser nedan att det var populärt.


De lekte med det hela kvällen igår och mer eller mindre hela dagen idag.




Idag har vi firat jul med barnens farmor och farbror.


På danskt vis ska det vara med kalkon och hela baletten.


Så har vi det varje år.:-)


Svensk jul på julafton och dansk på juldagen.




Så nu är man mätt så det står härliga till!


Jag som hållt strikt diet sen i somras håller ju på att spricka.


Jag har tillåtit mej att äta av det mesta men när man inte är van så går det ändå inte ner så mycket som man skulle vilja.;-)


Imorgon börjar allvaret igen och det känns nästan skönt.




Har ni haft en bra jul?


Hoppas det!!




Kramar Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar