~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 6 juni 2011

Sveriges nationaldag!

Inte mindre än två nationaldagsfirande har jag hunnit med idag.

Fast det ena stannade jag inte så länge på.

Jag följde med Michaela och paradorkestern på deras uppdrag idag.

Först marcherade de i Markaryd och uppträdde där.

Senare i Örkelljunga.


Jag blir inte lite stolt av denna bilden på Michaela som är tamburmajor.


Det är ett tappert gäng som kämpat på bra i den extrema värmen som varit idag.

Närmare 30 grader i skuggan och en mundering som denna.

Parad mitt i stekande sol och sen spela stillastående i lika mycket sol.


Jag är imponerad!

Här är det snart dax att gå och jag har lärt mej att de är "lediga" i denna position.

Ser inte så ledigt ut precis, men snyggt.



Visst är det pampigt?

Man ser inte så mycket av orkestern. Mest drillflickorna.

De är där bakom iaf, hela gänget.


Efter en hel dag i solgasset avslutade vi med årets första dopp och en mysig fika med mamma och pappa vid Bälingebadet.

Soliga kramar Helena








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar