~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 29 juni 2011

Jobbade visst...

När jag jobbar på kvällen glömmer jag ofta blogga.
Det är ju liksom på kvällen det är lite lugnt så att det blir gjort.
Alltså jobbade jag från kl 17 igårkväll tills 13.30 idag.
Det är tur att man får sova lite på jobbet så att det går att avverka alla de där timmarna i ett sträck.

Varmt och gott är det.
Nästan liiiite i överkant, men jag ska inte klaga.

I går kom äntligen Nikita hem!
Och idag åkte hon på kollo.
Snabbvisit hemma för att tvätta lite kläder bara.
På lördag kommer hon hem igen och då får hon minsann stanna här hos sin mamma länge!

Alicia lämnades av i stugan hos mina föräldrar, när Nikita åkte hem.
Dax för henne att få lite tid borta från familjen.
Jag tror att det är nyttigt för alla att var ifrån varandra lite.
Att få sakna och längta.

I vår familj lever vi ju ganska tätt och nära.
Vi gör det mesta tillsammans och så.
Därför är det bra att få vara lite utan alla andra vårt gäng.
Men naturligtvis är det ingen som tvingas iväg.:-)
Hade jag fått bestämma helt egoistiskt så hade de varit här hemma med mej alltid.

Michaela puttrade iväg hemifrån med trallen igår.
Kom hem en sväng med kompisarna idag för att sen rulla vidare.
Ganska roligt när de kommer körandes.
Två a-traktorer var de här idag.

Nu är här tyst och ensligt i huset.
Ronnie drog iväg på bio med sin kompis, Linus.
Jag ville nämligen inte se den filmen han ville se och valde att stanna hemma.
Jag tycker om att vara här så det gör inget.
Transformers tror jag det var de skulle se.

Två småttar sover i soffan.
Jag tog den lata utvägen idag och lät de somna framför tvn.
Så får det vara ibland.

Tror minsann jag ska knapra lite chips idag.
Sommarlovet är lite regellöst här.
Det tycker jag är härligt!

Kramar Helena

2 kommentarer:

  1. Livsnjutare där;-) Låter som ni har ett fantastiskt sommarlov!!Pratade lite med A-I om vi kunde träffas kanske för en fika?
    Jag kan tisdag-lördag ( 12 juli-16 juli). Kan
    ev. fixa bil annars kanske ni vill komma till fina Skvattemölla och fika?Kram

    SvaraRadera
  2. Ja här njuts det av livet.:-)
    Vill jättegärna träffas! Torsdagen eller fredagen där passar bäst för mej.
    Kramar

    SvaraRadera