~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 8 juni 2011

Sommar på gott och ont.

Det allra mesta är bra med sommmaren.

Solen och värmen är härligt!

De ljusa svala sommarkvällarna likaså.

All grönska och en massa roligheter är toppen.


En stor nackdel med sommaren är den där förbaskade åskan.

Åh vad jag ogillar den!

Jag var inte speciellt rädd för åskan när jag var växte upp.

Inte förrän vi flyttade hit blev jag riktigt livrädd för detta naturfenomen.

Ska tillägga att vi bor i ett åskstråk där det ofta slår.

Är vi inte observanta så slås modem, telefoner och annat dyrt ut direkt.

De där sakerna kan jag leva med att de går i sönder.

Men detta blixtrande och dundrande ger mej ångest så det heter duga.


Anledningen till att jag skriver är ju såklart att det åskat mer eller mindre här i några dagar.

Natten till igår dundrade det på rejält.

Tack och lov att Ronnie var hemma så jag slapp vara ensam med barnen.

Alicia och Anjelin är också lite rädda men inte de andra.

Jag försöker att inte föra över mina rädslor på barnen.

Hela dagen igår mullrade det från och till så datorerna fick vara avstängda.


Och nu ser det ut som att det är mera åska på gång.

Vill inte!!


Vi hann en hel del igår iaf.

Jag jobbade en del av dagen.

Michaela var hos tandläkaren och klarade det galant.

Otroligt bra jobbat av henne som är så extremt rädd för tandläkaren.

Tandläkaren gjorde dock också ett superjobb och behandlade henne på bästa sätt.

Tror att detta var ett stort steg i rätt riktning med detta som varit ett stort problem i många år.


Dagen avslutade jag med ett besök på familia med Anna-Ida och Teolin.

Present till Nelly som fyller tre år i morgon var det som skulle inhandlas.

Teolin var inte på shoppinghumör, om man säger så.

Men hon och jag fixade shoppingen bra till sist, men hennes stackare till mamma fick inte vara med för henne.

En bestämd tös det där.

Och go´!


Idag har vi mest bara varit lediga och umgåtts med Linus och Mathilda.

Lille Leo var med också, medan Nelly var på dagis.

Leo fick sej en ny frisyr idag.

Han blev så cool i mohawk!

Tyvärr glömde jag att ta kort på honom så det får jag bjuda på en annan dag.


När kvällen närmade sej gick jag och Emilio ut lite med kameran som sällskap.

Finns så mycket att upptäcka.



Och det finns så mycket fint att fota.

Nu har jag haft min systemkamera i ett helt år.

Åh vad jag tycker om den!


Men ett par nya objektiv skulle jag önska att jag hade.

Ett makro och ett annat som jag inte vet vad det heter.

Ett sådant som jag kan zooma mycket med.
Kanske är det samma?



Än så länge nöjer jag mej så klart med min fina kamera precis som den är.


Nu närmar sej sommarlovet med stormsteg.

Imorgon är det skolavslutning för Michaela.

Sen ska hon marchera för studenterna i Markaryd.

Hoppas det inte regnar bara, för då blir det inget.


På fredag är det skolavslutning för Alicia och Nikita.

Sen är det ett låååångt hääääärligt sommarlov!!


Kramar Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar