~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




måndag 28 mars 2011

Veckan har startat

Jahapp då är det måndag och veckan har dragit igång i full fart.

Den här veckan ser ut som en typsik vecka kan göra i en stor familj.


Vill ni se ett exempel på veckoplanering?


Måndag:

Öppna förskolan

Familia för inköp av presenter och lite mat

Fritidsgården för Alicia och Michaela

Föräldrarmöte för Alicia


Tisdag:

Möte på jobbet

Kyrkis för Anjelin samtidigt, fast Ronnie får hämta för jag är inte klar tills det är slut.

Göra sommarschema efter jobbmötet

Barngympa för småttarna, orkester för Nikita och Michaela

Fira Alicias födelsedag


Onsdag:

Alicias födelsedag

Öppna förskolan

Farmor kommer för att fira Alicia

Förmodligen fritidsgården för Alicia och Michaela


Torsdag:

Extra jobbmöte

Telefontid med Michaelas läkare mitt i mötet

Träning för Alicia och Michaela

Konsert för Nikita

Föräldrarmöte i Nikitas klass


and so on.....


Vi är inte alls sysslolösa och ibland skulle man vilja kunna klona sej.

Hur ska jag kunna välja mellan att gå på föräldrarmöte och konsert?

Ja jag måste ju välja föräldrarmötet, men det vill jag ju inte.

Skickar mina föräldrar på konserten så att någon är där och tittar och lyssnar.

Men JAG vill ju!

Jag håller på att lära mej att jag inte kan vara med överallt och det går framåt. Vill inte gå in i den där väggen igen. Det var ingen trevlig upplevelse alls.

Men fy vad jag VILL ibland!

Ja nu ser det ju ut som att Ronnie inte är engagerad alls, men det är han.

Han ska köra de stora tjejerna till träningen. Den är viktig eftersom det är DM i helgen.


Förresten så gjorde jag en sådan där övning i helgen också. Övning i att inte vara med överallt fast jag vill.

Jag jobbade i lördags då det var DM för Alicia.

Ronnie var ledig och var där och jag jobbade mitt pass.

Det gick bra, men återigen. Jag VILL ju vara med!

Men nu fixar jag de här situationerna utan att gräva ner mej iaf och det känns bra.

Tyvärr gick de inte vidare i DM denna gången.:-(

Hoppas på bättre lycka nästa helg.


Ikväll var det då föräldrarmöte för sjuornas föräldrar.

Vi tittade på en film som eleverna redan sett innan.

En gripande film om utanförskap och mobbning.

Den skildrade ungdomarnas vardag väldigt bra och den var mycket gripande.

ÄLSKA MEJ hette den.


Blev faktiskt ganska förvånad på föräldrarmötet då det var nio pappor och fem mammor som deltog. Är inte det en annorlunda uppdelning?

Intressant!

Det diskuterades också om dessa sjuor röker och festar och om hur tillgången till cigaretter och alkohol är på skolan.

Utan att hänga ut någon och deras åsikter så är jag glad att vi har en nära kontakt med våra barn och att ungdomarna gärna hänger här.

Jag vet nog mer än de flesta föräldrarna och är ganska nöjd med det.

Hoppas på att fler vuxna upptäcker hur trevligt det är att umgås med ungdomarna istället för att köra ut de på byn.


Efter föräldrarmötet är jag sugen på att börja nattvandra igen....


Jag var med och drog igång nattvandring här i byn 2005.

Det var superroligt!

Tyvärr orkade jag inte mer när jag väntade Emilio 2007.

En liten Anjelin och en liten till på väg gjorde att jag valde att hoppa av.

Jag ansåg mej ha gjort mitt för en tag.


Nu är jag, som sagt, sugen på att ge mej ut lite igen.

Pratade med Michaela och Alicia om det. Vill inte trampa de på tårna.

Deras komentar var:

-Gör du det. Vi har inget att dölja och kompisarna gillar ju dej.


Härligt!


Får se hur jag gör.

Jobbar ju varannan helg också.


Och sen var det ju det här med att inte ta på sej för mycket....


Livet är ett enda stort projekt.:-)


Kramar Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar