~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 17 mars 2011

SNÖ?! Nu igen?

Det skulle ju vara vår nu.
Men icke sa nicke.
Nu ikväll har de varit ett riktigt busväder.
Inleddes med regn och blåst och gick sen över i hagel och vidare till snö.
Halt som attan var det!

Ja, ja, jag håller tummarna för att det blir sol och varmare temperatur i helgen som utlovat.

Dagen började med trevlig lekträff hos tetanten Carina och hennes minsting, Mike.
Även tetanten Emilia var där med sin lille Elviz.
Barnen lekte en massa och mammorna babblade på som vanligt.
Perfekt!

Emilio har hunnit med ett besök hos tandläkaren idag med. Gick jättebra!

Kvällen tillbringades som vanligt i Klippan på innebandyträning.
Alicias lag har spelat klart seriematcherna nu och hamnade fyra i sin serie. Bra jobbat!
Nu laddar de för DM nästa helg.
Håll tummarna!
Alicia spelar även DM helgen därpå.
Klubben plockar ihop ett "vinnarlag" i åldersgruppen över Alicias och där ska hon ingå.
Hon gjorde det förra året också och då vann de hela balunsen!

Michaleas lag har en match kvar i seriespelet och den spelas på söndag.
Hennes lag spelar DM om några veckor men hon får inte vara med då.
Hon har ju dispens och spelar med tjejerna som är ett år yngre än henne.
Spelare med dispens får tyvärr inte vara med i DM.
Trist!
Eftersom hon dessutom är målvakt så drabbas ju laget ganska hårt av detta.
Som tur är kan Alicias lags målvakt ställa upp för de.


Imorgon är det dags för storhandling.
Åh vad jag har längtat i en hel vecka!
Ja inte efter att handla men att fylla på i kyl/frys och skåp.
Tomt i börsen och tomt i köket om man säger så...

Och så lite jubel till avslut:

WOHOOOOO MIN CHRYSLER ÄR KLAR PÅ VERKSTAN!
Hämtas imorgon och besiktigas på lördag.
Sen är det bara att köööra!

Kian är klar sen nån vecka tillbaka. Det har jag ju glömt skriva.
Mycket trevligt det med.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar