~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




onsdag 30 mars 2011

Alicia 14 år!

Var tar tiden vägen?

Vår Alicia fyller 14 år idag.


Jättegrattis till bästaste Alicia!!



Vi firade henne igårkväll eftersom den kvällen passade bättre en denna.

Vi har dock firat lite idag med.

Presenterna från oss fick hon i morse.

En pumaväska, en pumatröja och leggins med tunika till från lindex.


Hon tog tacksamt emot sina presenter fast jag kunde ana ett stänk av besvikelse i hennes ögon.

I två år i rad tidigare har hon fått ett innebandyläger i födelsedagspresent.

Hon lever för sin innebandy.

Lägret är dyrt men vi har tyckt att det är värt de pengarna för hon utvecklas så mycket av det.

I år kan hon inte åka.


Resultatet av att Ronnie inte jobbar så mycket extra längre och att vinterns elräkningar och bilkluder lagt beslag på det mesta av pengarna blev så här.

Valet var mellan att låta Alicia åka på läger eller åka bort över valborgshelgen hela familjen.

Valet är självklart för oss alla, även Alicia.

Men FY vad det gör ont i mammahjärtat att behöva neka såhär.

Hon förstår såklart och klandrar ingen, men ändå.

Visst vill man ge sin barn allt de vill ha ibland?


Nåväl, hon blev glad för sina presenter.

Fick fiiina ritsaker, som hon älskade, av mina föräldrar.

Och så fick hon pengar av de andra gratulanterna.

Så nöjd är hon iaf.


Just nu är hon på fritidsgården.

Ja hon ville åka dit fast det är hennes födelsedag.

Gissar att kompisarna hade något på gång för henne där ikväll.


Tänk för just nu, 14 år sen låg vi på BB med ett litet knyte som bara var 12 timmar gammal.

Eller föresten så var det bara jag och Alicia som var där.

Ronnie hade åkt hem till Michaela, vill jag minnas.

Och inte hade vi kommit till BB heller för vi fick stanna på förlossningen.

Jag var för dålig för att vara på BB.

Jag tappade nästan två liter blod när hon föddes och fick ha lite påfyllning innan jag kvicknade till igen.


Tur man inte minns alla de där obehagliga detaljerna så väl.

Det gäller att ta vara på guldkornen istället.

Kramar Helena


3 kommentarer:

  1. Grattis till 14 åringen! Hoppas kvällen med kompisarna blev bra! :-)

    Det är så trist när man inte kan ge barnen det de önskar sig mest! :-(

    SvaraRadera
  2. Åh, GRATTIS ALICIA!!!!!!!!!!
    Ursäkta att det blev liiite sent :-(

    SvaraRadera