~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 4 mars 2011

Fredag

Jag gillar fredagar.:-)
Vet att jag har skrivit det innan och det är ju så det är.
Fredag betyder helg och då är det inte vardag.
Och det är alltid trevligare när det inte är vardag.
Eller?
Ett konstigt resonemang, egentligen, eftersom jag jobbar varannan helg.
Vad är det då för nytta med att det är helg, kan man ju undra?
Jag har inget bra svar på det just nu.
Får ta mej en funderare.:-)

Jobbade natten till idag, men slutade kl 8 i morse.
Begav mej hemåt så att Ronnie kunde komma iväg på fiskehelg med grabbarna.
När han åkt passade jag på att städa här, när det var lugnt.
Småttarna lekte fint på sitt rum under tiden.

Lönesamtal med chefen hann jag också med idag.
Under tiden var småttarna hos sin farmor.
Det tyckte de var toppen!

När skoldagen var slut för Nikita hämtade vi henne och körde till min kära syster Mia och kusin Julia.
Åh så glada småttarna blev för det!
Ja vi andra med såklart, men vi kanske inte visar sådant så tydligt?

Efter god mat, som mamma fixade, åkte vi hem igen.
Nikita stannade kvar. Hon åker hem hit med mamma imorgon.
Så hem kom jag och småttarna, trötta och mätta.
De somnade såklart i bilen så det var bara att stoppa de direkt i säng när vi kom hem.

Hemma väntade ett gäng tonåringar i soffan.
Börjar bli en vana.:-)

En sak märktes dock tydligt.
Förra helgen var det övervägande tjejer här.
Ikväll är det övervägande killar.
Skillnaden?
Ljudnivån!

Tonårstjejer pratar verkligen heeeeela tiden.
Ja, ja vi andra tjejer tuggar på rätt bra vi med, jag vet.
Men jag lovar!
Tonåringarna är värre flera gånger om.

Jag är verkligen så glad att de väljer att vara här.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar