~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 11 mars 2011

Ååååååhh godissugen!

Fredagsmys i all ära, men jag är sugen på godis.
I detta hemmet får man chips och ostbågar på fredagar och godis på lördagar.
Allt som oftast smusslar jag med godis till mej själv även på fredagkvällen.
Idag hade jag småttarna med mej i affären och köpte då inget godis.
Behöver jag tala om att jag ångrar mej?
Kan inte motivera en bilfärd ner till byn för att köpa heller.
Vanligtvis bedriver vi ju taxibolag (eller iaf mycket skjuts av ungar;-)) på fredagkvällarna, men inte idag.

Ja, ja jag klarar mej nog med viss abstinens.:-)

Men om någon av mina vänner läser här och känner sej manad att fira fredagkväll med mej så är ni välkomna. Speciellt om ni tar med er godis.;-)

Dagen har varit en lugn och trevlig dag.
Åkte till öppna förskolan i Åsljunga på förmiddagen.
Vi brukar ju gå i Örkelljunga, men där är bara öppet på måndagar och onsdagar.
Ibland tycker jag att fredagen är en bra dag att åka iväg och då åker vi till Åsljunga.

På väg hem körde vi till coop och pantade flaskor. Jättekul! tyckte småttarna.:-)
Eftermiddagen ägnades åt lite film och lek.

Ja och nu är det ju fredagsmysdax.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar