~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 8 juli 2011

Nu e de slut på veckan, de e dax för fedagsmyyyyys!

Inledde dagen med en trevlig lekträff på lekplatsen i byn.
Fullt ös på tre barn i den här familjen.
Regnet som meterologerna hotat med länge dök upp så vi avbröt leken efter en ganska lagom lång stund.

De lektokiga barnen fick önska middag och givetvis blev det tacos.

Eftermiddagen tillbringades i soffan tittandes på film.
Emilio har känning av sin astma.
Antingen beror det på förkylning eller så beror det på allergi.
Jag vet inte vad.
Det här med allergier är en total gissningslek och det gör mej hopplöst uppgiven.
Men eftersom både Ronnie och Michaela känner av mer allergi idag än tidigare dagar gissar jag att även Emilios symtom är en allergisk reaktion av något slag.

Tänk om man bara kunde ta ett prov på varje barn och få en lista på vad de inte tål.
Önsketänkande...
Vissa personer fungerar inte tester på.
Och så klart är alla våra barn inkluderade i den lilla skaran av människor som allergitester inte fungerar på.

Nåväl.
Det kunde varit så mycket värre än så här.
Så jag tar det lugnt, inhalerar liten Emilio och föröker att inte grubbla mer på detta.

Michaela har några kompisar här och det babblas på ordentligt.
Så himla mysigt med lite extra folk i huset!
Imorgon kommer Alicia hem och det är på tiden!
Hon har varit borta i två veckor.

Jag behöver inte tala om att jag inte gillar att ligga på minus i barnantal i hemmet va?
Har hellre ett stort överskott på den varan.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar