~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 23 juli 2011

Hoppsan vad tomt det var här!!

Ett litet sammandrag av de senaste dagarna är kanske på sin plats?

I onsdags var jag iväg hela dagen.
Först till optikern med min svärmor.
Väl där insåg vi att vi var där en vecka för tidigt.
Ja, ja... Vi körde till citygross lite tidigare än planerat tack vare det.
Där proppade vi svärmors pyttelilla bil full med mat och så skickade jag hem henne till mej med alla matkassarna.
Själv stannade jag kvar för en lite shoppingtur med Anna-Ida och söta Teolin.
Fin rea hittade vi och lite annat med.:-)

Onsdagen den 20 juli var ju dessutom vår 14nde bröllopsdag!
Vi firar inte den dagen precis, för dagen vi träffades är mycket mer värd att fira.
Min pappa fyller år den här dagen med så det blir ju oftast kalas där istället.
Så även denna gången.
God smörgåstårta och marängtårta bjöds det på där.
Med oss hem fick vi goa kusin Julia och det är alltid mysigt!

På torsdagen uträttades ärenden i Helsingborg och sen packades frysen ännu fullare med en halv gris. Nu kan vi grilla hela resten av sommaren!!

Fredagen var en mysig slappedag bara.
Den avslutades dock med mycket trevlig grillkväll med tetantsgänget och deras familjer.
Vi var i Mammas vik och regnet höll sej faktiskt borta hela kvällen.
Härligt!
Sju goa tjejer som alltid har trevligt ihop.
Våra 20 barn är vana vid att leka ihop och hade lika roligt som vanligt.
Roligast hade vi nog åt lille Elviz som upprepade gånger badade med kläderna på.
Till sist var han så snabb i spat så att även mamma Emilia fick hoppa i med kläderna på.
Pappa Henrik fick snällt springa i med skorna på vid en annan jakt på busfröt.

Denna tetantsträffen var lite till för att föra ihop alla våra sambos/män också så att även de fick lära känna varandra.
Tror att resultatet av detta blir fler familjeträffar.:-)

Och då är vi framme vid dagens datum och den här dagen har bara ägnats åt slappe.
Lite tv, lite bad i poolen och bara njuta av livet.
Kvällen ska tillbringas i soffan med godisskålen och chipsen som vi missade igår då vi var iväg.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar