~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 2 juli 2011

Akvarieaffär

Ja så hög är luftfuktigheten idag, som i en akvarieaffär.
Ni vet den där tjocka varma luften som slår emot en när man går in.
Eller som i en simhall fast utan klorlukten då.

Det började bra med fräsch luft efter nattens regn.
Sådär lagom varmt och skönt efter de senaste tidens supervärme.
Sen vet jag inte riktigt vad som hände.
Istället för 20 grader är det 30 och så den där tunga luften.

Blir kanske åska.
Det gillas inte!

Nåväl. Idag har iaf Nikita kommit hem från kollot.
Äntligen ska hon vara hemma igen!
Hon har ju varit borta i nästan tre veckor.
Gissar att det är rekord för henne.
Ja ingen av de andra har nog heller varit borta så länge.
Vi gillar att våra ungar här hemma, vi.
Just för tillfället är det faktiskt ganska många av barnen som är hemma.
Fyra av fem och så är Jimmy också här.
Bara Alicia som fattas.
Hon är nu hos min syster i Ängelholm.
Senare i sommar kommer sötaste systerdottern Julia hit eftersom Mia jobbar ganska mycket.
Det ska bli mysigt!

Snart är det dax för jobb.
Det känns trist så här innan, men när man väl är där så är det roligt.
Sen är jag ledig hela nästa vecka och en massa roligt är redan inplanerat.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar