~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 15 januari 2013

Tulpanens dag

Det är det idag, minsann.
Jag har tjatat om detta här hemma i säkert en vecka.
Så mannen vågade inget annat än att komma hem med en bukett tulpaner, han.
Jag måste ändå säga att jag förväntade mej det inte.
Vi är inte så bra på presenter och sådant.
Men han tyckte att jag hade pikat så kraftigt att det var bäst att "lyda". ;-)

Själv älskar jag tulpaner.
Speciellt nu precis efter jul då de ger mej en känsla av att våren kommer.
Inte nu med en gång men den kommer i alla fall så småningom.

Jag vill nu ikväll att alla tänker lite extra på alla de som var inblandade i den stora trafikolyckan på Tranarpsbron.
Även alla anhöriga och berörda på annat sätt förtjänar en extra tanke.
Det är helt overkligt att sådant händer och när man tittar på bilderna därifrån ser det mer ut som en filminspelning än verklighet.
Fruktansvärt!

En stor bukett tulpaner vill jag ge alla de som hjälpt till i arbetet under, omkring och efter olyckan också.

Tänk så ofta vi passerar där...
Varje gång vi kör till Helsingborg och det är ju faktiskt ganska ofta.
Läskigt.

Jag försöker leva efter begreppet "fånga dagen" eller "carpe diem" om man så vill.
Idag känns det viktigare än någonsin.

Så mina vänner.
Ta hand om varandra.

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar