~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 20 januari 2013

En helg med barnen

Pappan i familjen drog iväg hemifrån i fredagseftermiddag för att umgås med kompisar i staden.
Det hela låter lite mer avancerat än vad det verkligen är.;-)
De asar med sej sina datorer och sitter och spelar world of warcraft och babblar en massa.

Här hemma blev vi andra lämnade till vårt öde.
Men det fixar vi galant för inte är man ensam här inte.
Vi är ju sju personer kvar när en ger sej iväg.

Kallt som attan har det varit i helgen så vi har hållt oss inomhus.
Tur vi inte bor i Norrland för då hade vi nog gått i ide.
Lördagen bjöd på lite innebandy, som vanligt.
En seger och det är alltid roligt!

Innebandy var det idag med men då fick Alicia åka iväg själv.
Nog för att jag ganska enkelt åker iväg ensam med barnen.
Men tre små barn enda till Skurup och allt vad det innebär med en hel match där osv, så är det enklare för alla att Alicia åker och spelar i lugn och ro.
Dessutom blev det säsongens första förlust.
Trist!
MEN Alicia blev vald till matchen lirare och det är roligt, minsann.

Ikväll har jag roat mej med att planera barnens vårytterkläder och skor.
Jag gillar framförhållning och jag gillar att ha koll. ;-)
Shoppa är också roligt.
Så nu får jag nog allt sälja lite så slantarna rullar in.
För då kan de ju lätt rulla iväg igen. ;-)
Mer koll på det där imorgon tror jag minsann.

Nu hoppas jag på att det inte tänker vara så kallt mer för jag gillar inte det.

Kramar Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar