~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




lördag 26 januari 2013

Ångest....

Eller kanske inte ångest men i alla fall obehag.
Kom att tänka på att det i år är 2013 och eftersom jag är född 1973 innebär det jämn födelsedag.
Jag vill inte bli äldre!
Man är den man är, javisst.
Men det går inte att ignorera att man blir äldre och äldre och rätt vad det är tar livet slut.
Jag är fullt medveten om att livet kan ta slut när som helst men det gör inte alls saken lättare.
Egentligen är jag inte rädd för att bli gammal.
Jag vill bara inte bli äldre än så här...

Och så det där med att FIRA att man fyller jämt då.
Vad är det att fira?
Jag tycker att det är roligt med  fester och att ha folk omkring mej.
Men den eländesdagen vet jag inte precis om jag vill fira...
Om det nu skulle firas så är det ju ändå jag själv som får sköta allt med mat och planering och det har jag ingen lust med heller.

Jösses vad gnällig jag var nu då!

Jag fyller inte år förrän det är sommar så det är gott om tid dit.
Kanske hinner jag ändra åsikt till dess?

Är det det här som kallas ålderskris?
I så fall har jag nog det nu ;-)

Kramar Helena

4 kommentarer:

  1. Bra med sommarkalas, då kanske vi kan komma och va med så får du lite hjälp åxå ;)

    SvaraRadera
  2. Kära du..här har du en till som fyller jämnt..tror det är ett av livets trappsteg som för oss närmre slutet, javisst, men å andra sidan har vi kommit en bra bit på väg och fått erfarenheter som gör att vi vet vad vi inte vill missa av livet..många runt mig i vår ålder har dessa tankar-tror naturen gjort det så klokt att några hjärnceller får expandera i vår ålder;-) När vi var 20 for vi genom livet som det aldrig fanns ett slut..när vi var 30 var vi tvungna att börja välja lite mer och nu när vi är 40 börjar vissa dörrar stängas men det finns alltid några andra som öppnas..Låt oss begrunda vårt öde i sommar tillsammans i söder..jag och familjen kommer vara på Skvatte mellan den 16 juni och midsommar:-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så klok, min vän!
      Härligt att ni kommer hitåt i sommar! Ser fram emot att träffa dig igen! Och familjen ju.:-) Kramar

      Radera