~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 17 januari 2013

Haveri

Om man vill undvika extra jobb och kostnader pga kylan när det är vinter så föreslår jag att man väljer ett annat boende än ett gammalt hus i skogen...
Vaknade i morse i ett hus där vattenrören från källaren och upp hade frusit.
Detta innebär att ingen kunde spola på toaletten och ingen kunde borsta sina tänder.
Men vi överlevde alla detta som vi varit med om ett antal gånger tidigare.

Efter några timmars värmefläktande både i kök och källare så började vattnet rinna igen.
Härligt!

Men säg den lycka som varar?
Ikväll var det översvämning i vaskskåpet.
Mina fina, fina kökskran har gått sönder.
Attans!
Har jag sparat kvittot så vi kan använda den tioåriga garantin?
Säkert.
Men ingen vet var...
Så nu är vi utan vatten igen eftersom det ju fick stängas av.

Men vad 17?!
Det är ju bara detaljer.

Imorgon fixar vi en ny kran.

Vi har bott i det här gamla huset alldeles för länge för att deppa ihop för en sådan petitess.;-)

I övrigt har jag haft en bra dag.
Jag och de två yngsta barnen har varit på öppna förskolan och lekt lite.
Och så det där vanliga, ni vet.
Middag, städ och plock och sådant.
Det som man aldrig kommer undan. ;-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar