~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 18 januari 2013

Fredag igen

Och som ni vet så gillar jag fredagar.

Idag har jag, som vanligt när det är barnbidragsdax, varit och storhandlat mat.
Det går åt en del när man är åtta personer i ett hem ;-)
Nytt för detta året är att vi gör matsedel och handlar utefter den.
Det är väldigt skönt att ha bestämt innan vad vi ska äta varje dag så slipper man fundera så mycket.
Bara att göra maten.
Passar mej som foten i håsan, som Ronnie brukar säga.

Med mej hade jag trevligt sällskap i form av Michaela, Emilio och en lillkillen.
En liten intressant tanke är att när jag har halva skaran med mej och tycker det är rätt lugnt och skönt så har jag fortfarande fler barn med mej än vad de flesta har alls.
Lite kul faktiskt.

När vi ändå var på citygross i Hyllinge passade vi på att kolla läget på lindex rea.
Shopping är ju alltid trevligt.
Och att handla för halva reapriset är liksom toppen!
En hel kasse med allt möjligt för nästan inga pengar alls fick följa med hem.

Dagen avslutades som vanligt i soffan med fredagsmys och Gladiatorerna.
För en gång skull var Emilio vaken.
Så nu vet vi därmed att Thor är cool för han har långt hår.
Och Spirit är snygg! ;-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar