~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




fredag 11 januari 2013

Jobbhelg

Och jag jobbar INTE!
I love it!

Tänk om jag kunde vara hemma alltid...

Folk pratar om karriär och ambitioner.
Jag gillar mitt jobb.
Tro inget annat.
Jag gillar min lön också.
Men det är barnen som är min karriär.
Min ambition är att ta hand om, fostra och finnas till hands för barnen.
Hade jag inte behövt min lön så hade jag heller inte jobbat.
Vissa påstår att det behövs för det sociala livet.
Och för att känna sej behövd.
Så är det inte för mej.
Jag kan träffa folk ändå på annat sätt.
Och behövd är jag ju i allra högsta grad i mitt hem.

Så nä, hemmalivet är min melodi.
Men jag har också full förståelse för de som vill ha sitt liv på annat sätt.

Det är ju det dom är finessen.
Att var och en får göra det som passar de bäst.


Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar