~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




söndag 3 april 2011

En helg fylld av innebandy


Kl 6.30 bar det av i lördags morse.

Först till Klippan för att träffa resten av laget och sen vidare till Trelleborg.

Laget skulle möta Lugi två gånger och Höllviken två gånger i gruppspelet.


Efter mycket vånda för de trogna supportrarna vann de alla fyra matcherna.

Jag tror vi föräldrar var lika slut som tjejerna.


Då var de klara för slutspel som skulle vara i Malmö.


Eftersom de vann hela DM förra året var vi förutseende och ordnade så att vi kunde sova över där nere i södra skånelandet. Detta för att slippa köra hela långa vägen hem från Trelleborg i gårkväll för att sen köra till Malmö tidigt i morse.


Tackar snälla Titti med familj för att vi fick invadera er!!


Kl 9 i dag var det då dags för kvartsfinal mot Näset.

Motståndet var lite tuffare idag, men de duktiga tjejerna vann denna match och gick vidare till semi.

Där mötte de Bjärred som bjöd på bra motstånd och efter full tid stod det 1-1.

Förlängningen på 5 minuter gjorde ingen skillnad.

Fortfarande 1-1.

Att våra nerver bara orkade detta, säger jag bara.

Matchen avgjordes på straffar.


Åbys tjejer var därmed klara för final!!


Och desutom mot de ständiga rivalerna från Ängelholm.


Snacka om stor lycka när det blev vinst!!

Vi på läktaren höll minst sagt på att gå åt på kuppen.


Medalj till alla i laget delades ut och en stor pokal.

Dessutom bjöd föreningen hela laget på McDonalds på vägen hem.

Trötta men lyckliga tjejer!


Och jag måste säga att hur trötta vi föräldrar än är så är det fantastiskt att få dela detta med detta duktiga lag!!


Kramar Helena

1 kommentar:

  1. WOW!! Så duktiga de är! Hälsa henne och säg grattis! Ni lär nog sova gott i natt hela högen! *ler*
    Härligt att det gick så bra för lille E att sova borta!

    Kram

    SvaraRadera