~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




torsdag 24 november 2011

Tjuvstart.

Idag har jag satt upp julgardinerna och adventsljusstakarna.
Åh så mysigt!!
Våra äldre barn undrade om jag var sjuk eller om jag bara blivit normal?
Undrade vad det skulle betyda?
Vid närmare förklaring menade de att jag aldrig brukar hinna det där i tid men att jag nu var några dagar tidig.
Det är ju inte advent förrän på söndag.
Imorgon ska det inhandlas en till adventsljusstake.
Anjelin tyckte att det skulle finnas en på deras rum också och jag lovade att de skulle få en om de städade sitt rum.
Den bestämda lilla damen gick genast och städade så fint, så fint.
Så nu får mamman hålla sitt ord.

Morgonen idag började i full fart med fasteblodprov för Alicia.
Det gick bra och hon fick utlovad frukost på caféet i byn.
Där hade vi en mysig träff med min syster, Mia.
Kvällen ägnades bla åt utvecklingssamtal för Michaela.
Ronnie åkte på det och det verkade som att det gick bra.

Imorgon fortsätter pysslandet och fixandet här hemma.
Får se hur många barn som är friska med tanke på att de alla utom Nikita är lite halvkrassliga.
Alicia har varit febrig och så i början av veckan så hon borde väl vara ok även imorgon.
Men jag tyckte att både Anjelin och Emilio kändes lite varma nu ikväll.
Och Michaela är ju sällan eller aldrig frisk vid den här tiden på året, så hon får väl bara bita ihop och åka till praktiken iaf.

Åh imorgon är det fredag och jag GILLAR fredagar!!
Fast jag inte äter fredagsmys längre så gillar jag själva mysandet ändå.:-)

Kramar Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar