~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hej!

Välkommen till min blogg!

Här kan du läsa om mitt liv med mina små hjärtan, som numera är sex till antalet,
och det stora hjärtat jag är gift med.
Kommentera gärna :-)

Kramar Helena




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




tisdag 29 november 2011

Tiden bara går och går...

Det är ju redan tisdag kväll.

Jag känner mej gammal varje gång jag tänker så här men det är ju så det är.

Dagarna bara springer iväg i en rasande fart.

Men jag måste bara konstatera att jag minsann är nöjd med hur jag tar tillvara på min tid.

Allas tid är ju begränsad och jag har bestämt mej för att min tid iaf ska fyllas med det jag vill.

Jag jobbar mindre än de flesta för att hinna med saker jag tycker om.

Jag tillbringar så mycket tid jag kan med barnen och mannen för det är ju liksom det som är meningen med mitt liv.

Och så hittar jag på roliga saker med goda vänner.

Självklart finns det saker jag känner att jag inte hinner eller blir färdig till att göra.

Och då får jag skärpa till mej lite med det.

Inte grubbla och reta mej på det.

Och eftersom jag jobbar mindre har jag också tid att ta hand om hemmet och ändå ha tid till annat som är roligare.

Sen blir det färre slantar på kontot av detta men det får vi leva med.


Så det var dagens djupa tanke.


Nu till något knasigare.

Nämligen de här två galna ungarna nedan.

Så här fina blev de i sina nya zipperalls från gekås.

Tokstollar!!


Kramar Helena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar